Tuesday, September 17, 2013

Tumpang Gembira

Tiga hari cuti . semalam tak kena monday bluess . sebab bangun lambat , tapi bangun dalam terkejut , sebab abah kejut dengan ganas , atok tetiba datang rumah . ohh atok , kenapa waktu cuti begini , atok datang awal pagi ? kenapa tak datang petang petang sikit ? Okay itu cerita semalam .

Sebab semalam tak ke mana , satu hari kerja aku haruslah membesarkan badan je . sudahnya hari ni , sakit kepala sebab terlebih tido . padahnya , tak boleh nak buat kerja . mood pun takde . maaf laa sesiapa yang terasa , aku memang malas nak layan sesape dalam keadaan begini .

Harini jugak kerja aku ngadap facebook , ngadap instagram , twitter , wechat dan segala media sosial yang ada . kesimpulannya , aku tengok sangat banyak gambar kengkawan bertunang , ada jugak yang menikah , dan ada jugak yang sudah selamat melahirkan . tahniah tahniah dan tahniah !

aku ? hanya tersenyum . dan tumpang gembira melihat semua itu . bilakah tibanya waktu ku ?

Hanya Allah Yang Maha Mengetahui .

No comments: